Tanulásban akadályozottak felső tagozata

Munkaközösségünk tagjai:

  • Bujdosóné Buzás Gyöngyvér
  • Drimba Zsolt
  • Ficsóri Péter
  • Finta Edit
  • Hornyák Tibor
  • Jámbor-Madai Orsolya
  • Karpácsné Vígh Mónika
  • Kertész Csaba Dánielné (külső tag)
  • Kovács Norbert
  • Kovács-Szabó Tímea
  • Kurdits Mónika
  • Nagy István
  • Némethné Humenyik Ildikó
  • Orosz Angelika
  • Siteri Anikó
  • Tóth Zoltán
  • Vargáné Vásárhelyi Erika
  • Zsadányi Istvánné

Kiemelt célok

  • Munkaközösségünk munkájának célja egy olyan egész tanévre szóló szakmai program tervezése, amely közösségünk pedagógiai fejlődését és szakmai megújulását szolgálja.
  • Az oktató-nevelő munka fejlesztése, a tagok továbbképzésének segítése, a tanórán kívüli tevékenységek szervezése, más munkacsoportokkal való együttműködés fejlesztése.
  • Gátat vetni, gyakorlati megoldásokat kidolgozni az elszaporodott magatartási problémák megoldásához, kezeléséhez.
  • Tanítványaink bevonása a DÖK munkájába
  • A szülőkkel való kapcsolattartás, szülői együttműködés javítása
  • A nevelő és oktató munkán túl,meghatározó szerep betöltése iskolánk kulturális életében.

Feladatok, célok

Iskolai dokumentációk pontos, naprakész vezetése, elkészítése, átdolgozása
cél: A dokumentációk áttekinthetősége, használhatósága.
feladatok:

  • naplók, anyakönyv pontos vezetése.
  • egyéni fejlesztési tervek egységes kidolgozása
  • tanmenetekelkészítése.
  • habilitációs tervek elkészítése
  • foglalkozási tervek elkészítése
  • dokumentáláshoz kapcsolódó munkafegyelem, határidők betartása

A nevelő-oktató munka fejlesztése, szakmai előrehaladás
cél: A nevelés-oktatás eredményességének javítása.
feladatok:

  • Diagnosztikai felmérések a tanév elején, záró tantárgyi mérések a tanév végén.
  • A bemeneti és kimeneti tantárgyi mérések egységes kidolgozása osztályfokokra lebontva
  • Tehetséggondozás:- komplex tanulmányi versenyre való eredményes felkészítés.
  • Tanulásban akadályozott gyermek kompetenciamérésének kidolgozása 6.-és 8. évfolyamon matematika és magyar nyelv és irodalom tantárgyakból
  • Kooperatív tanítási-tanulási módszerek, differenciált oktatási formák alkalmazása.
  • Szakértői vélemények ismerete és érvényességének felülvizsgálata.
  • Szakmai továbbképzéseken való részvétel.
  • A délelőtti tanulmányi munka megsegítése a délutáni foglalkozások keretében

A gyerekek aktívabb bevonása a saját programjaik szervezésébe
cél: A tanulók részesei legyenek a programok előkészítésének,
szervezésének, lebonyolításának, önálló tevékenységek ösztönzése.
feladatok:

  • DÖK rendszeres, aktív működésének segítése
  • Tanulók ötleteinek, javaslatainak beépítése munkánkba.
  • Tanulók aktívabb bevonása a közösségi programokba

Tanítási órák és a délutáni foglalkozások magatartásának javítása, tanulási morál javítása
cél:Nyugodt tanítási feltételek biztosítása
feladatok:

  • Motiválás, munkaformák változatosságának megjelenése.
  • Rendszeres ellenőrzés, értékelés a tanítási órákon és a délutáni foglalkozásokon
  • Folyamatos óra és foglalkozás látogatások

Az iskola kulturális életébe való bekapcsolódás
cél: A diákok kulturális életének szervezése
feladatok:

  • Környezetvédelmi program folytatása: kirándulás, papírgyűjtés,
  • Aktív közreműködés a témaheteken és az ahhoz kapcsolódó programokon
  • Bekapcsolódás megyei versenyekbe: szépírási, versmondó, stb.
  • Az emléknapok megünneplése
  • Egy tematikus hétszervezése, lebonyolítása a Víz világnapja alkalmából /Fenntarthatóság- környezettudatosság témahete/

Általános emberi értékek, társadalmi normák elsajátítása és betartása.
cél: A társadalomba, közösségbe való beilleszkedés segítése
feladatok:

  • Minden tanulóval megismertetjük és következetesen betartatjuk intézményünk házirendjét.
  • Az ügyeleti rendszer hatékonyabb működtetése, állandó jelenlét a diákok között
  • Bűnmegelőzési előadás diákjaink részére
  • Látogatás a Fiatalkorúak Javító és Nevelőintézetébe
  • Az intézményen kívüli magatartási normák ismertetése, tudatosítása
  • Intézményen kívüli kapcsolatok erősítése:
  • más oktatási intézményekkel való kapcsolattartás
  • Debrecen kulturális rendezvényein való részvétel

Dátum: 2017-02-22 14:50

Bemutatkozás

Debrecenben az 1908/1909-es tanévben kezdte meg működését az első kisegítő iskola 11 elsős és 10 másodikos tanuló beiskolázásával...

tovább...

Tagozatok

Az intézmény a középsúlyos értelmi akadályozott tanulók gyógypedagógiai fejlesztésének egyik bázisintézménye lett.............

tovább...

Elérhetőség

Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.


tovább...