Tanulásban Akadályozottak alsó tagozata

Munkaközösség tagjai

  • Antalné Szép Éva
  • Hajduné Tiliczky Márta
  • Kunkliné Szabó Szilvia
  • Szabadosné Milány Ildikó
  • Vámos Anikó
  • Csahóczi Edina
  • Fazekas Lászlóné
  • Iklódiné Orosz Mónika
  • Papp Éva
  • Privigyeiné Becskereki Zsuzsanna
  • Vágóné Varga Andrea

Célok:

  • Tanulóink személyiségfejlődésének segítése.
  • A gyerekek megismerési vágyának felkeltése, a belső motivációs rendszer aktivizálásának elősegítése, egyéni megsegítésen alapuló ismeretszerző tanulás biztosítása.
  • Egyénre szabott speciális képességfejlesztés (kooperatív tanulás, differenciálás, habilitáció).
  • DIFER-mérések további alkalmazása 1-2. évfolyamokon.
  • Mérések kidolgozása 3-4. évfolyamokra.
  • A bemeneti mérések eredményeinek figyelembevételével egyéni fejlesztési tervek kidolgozása, melynek segítségével a gyermekek fejlesztését eredményesebbé tehetjük.
  • Interaktív tábla gyakorlati alkalmazása, a benne rejlő lehetőségek megismerése.
  • Környezettudatos magatartás kialakítása.
  • Magatartási problémák javítása, nyugodt tanítási feltételek biztosítása.
  • Aktív részvétel az iskola közösségi, kulturális életében.
  • Kapcsolattartás belső és külső partnerekkel
  • Szülőkkel való kapcsolattartás

Feladatok:

  • Iskolai dokumentációk pontos, naprakész vezetése, elkészítése, átdolgozása
  • Naplók, anyakönyvek vezetése
  • Tanmenetek elkészítése
  • Fejlesztési tervek kidolgozása
  • Szakmai fejlődés biztosítása
  • Bemeneti és kimeneti mérések kidolgozása
  • Bemeneti és kimeneti mérések elvégzése
  • Mérési eredmények kiértékelése, rögzítése
  • Bemutató órák szervezése
  • Óralátogatások
  • Szakmai előadásokon való részvétel
  • Gyógypedagógiával kapcsolatos törvények, szakmai újítások, cikkek nyomon követése
  • Hatékony információáramlás növelése (közös levelezési rendszer, zárt facebook oldal)
  • Lépésről – Lépésre program bizonyos elemeinek beépítése a mindennapokba
  • Tapasztalatok átadása
  • Magatartási problémák eredményesebb kezelése
  • Az intézmény házirendjének ismertetése és betartatása
  • Ügyeleti rendszer hatékony működtetése
  • Környezeti nevelés
  • A társas együttélés szabályainak megismerése, betartatása
  • Környezettudatos magatartás kialakítása
  • Esztétikus környezet iránti igény felkeltése
  • Iskolánkban működő munkaközösségekkel aktívabb szakmai kapcsolat kialakítása
  • Közös programok szervezése
  • Szakmai együttműködés
  • Tehetséggondozás megvalósulása
  • Aktív közreműködés az iskolai versenyeken, vetélkedőkön
  • Pályázatok nyomon követése, lehetőségeinek kiaknázása: Bekapcsolódás városi versenyekbe: versmondó, rajz, stb.
  • Évszakoknak, ünnepeknek megfelelően hagyományok megismerése, versek, dalok tanulása

Dátum: 2017-02-22 14:49

Bemutatkozás

Debrecenben az 1908/1909-es tanévben kezdte meg működését az első kisegítő iskola 11 elsős és 10 másodikos tanuló beiskolázásával...

tovább...

Tagozatok

Az intézmény a középsúlyos értelmi akadályozott tanulók gyógypedagógiai fejlesztésének egyik bázisintézménye lett.............

tovább...

Elérhetőség

Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.


tovább...