Tanulásban Akadályozottak alsó tagozata

Munkaközösség tagjai

  • 1. osztály Kunkliné Szabó Szilvia
  • 2.a osztály Bőde Katalin
  • 2.b osztály Antalné Szép Éva
  • 3. osztály Szabadosné Milány Ildikó
  • 4.a osztály Kovács-Szabó Tímea
  • 4.b osztály Csengeri Rita

Betanító pedagógusok

  • Iklódiné Orosz Mónika (Etika/Hit és erkölcstan)
  • Hajduné Tiliczky Márta (Ének-zene)
  • Ficsóri Péter (informatika)
  • Répási Márta (testnevelés)
  • Koiné Czibere Gabriella (testnevelés)

A tanulásban akadályozottak alsó tagozatán sajátos nevelési igényű, gyermekek nevelése, oktatása, fejlesztése történik.
Fő feladatunk a tanulási és szociális képességek megalapozása, fejlesztése, a gyermekek komplex személyiségfejlődésének, egyéni adottságainak figyelembe vételével.

Pedagógiai tevékenységünk minden területén jelen van a differenciálás. Figyelembe vesszük a tanulóink egyéni képességeit, adottságait, személyiségét, sérülés specifikumát. Ennek megfelelően egyénre szabott feladatokkal lehetőséget teremtünk a legoptimálisabb fejlődésre, a felzárkóztatásra és a tehetséggondozásra.
A csoportmunkák során a gyengébb képességű tanulók játékosan tanulhatnak a jobb képességű társaik segítségével. Megtanulnak együtt dolgozni, együttműködni, egymást elfogadni. Kiegészítik egymás munkáját, ezáltal sikerélményhez jut minden csoporttag.

Tanulóink a Meixner féle dyslexia prevenciós módszerrel tanulnak írni, olvasni, amely maximálisan alkalmazkodik a gyermekek haladási üteméhez. Jellemzője az aprólékosan felépített tanagyag kis lépésekre lebontva, valamint visszatérő ismétlésekkel kiegészítve. Nagy hangsúlyt fektet a gyermekek pszichés, önbizalmi megerősítésére.
Módszerünk a játékos, gyakorlat központú ismeretszerzés, ahol a gyermek lelkiállapota felülírja adott esetben a tananyagot a csengetési rendet.
A Lépésről Lépésre program célja a gyermekek szociális és társas készségeinek, képességeinek fejlesztése. Lehetőséget teremt a gyermekek kölcsönös együttműködésére, egymás tiszteletére. A szabad órakeretek biztosítják a pedagógiai munkának a tanulók napi lelkiállapotához való igazodását.

Célok:

  • Tanulóink személyiségfejlődésének segítése, pozitív életszemléletre való nevelés.
  • Igazodjon el és illeszkedjen be közvetlen és tágabb környezetébe, ismeretei, képességei alapján.
  • Alapvető képességek és alapkészségek cselekvésbe ágyazott fejlesztése,
    gazdag élményanyag nyújtása az ismeretszerzéshez.
  • Alapvető kultúrtechnikák elsajátítása.
  • A gyermekek játék- és mozgás iránti vágyának felkeltése.
  • Egyénre szabott speciális képességfejlesztés (kooperatív tanulás, differenciálás, habilitáció).
  • Általunk kidolgozott bemeneti-kimeneti mérések alkalmazása.
  • A bemeneti mérések eredményeinek figyelembevételével egyéni fejlesztési tervek kidolgozása,
    melynek segítségével a gyermekek fejlesztését eredményesebbé tehetjük.
  • Egyperces mérések alkalmazása magyar nyelv és irodalom, matematika tantárgyakból 2-3-4. évfolyamokon,
    így követve a gyerekek folyamatos fejlődését.
  • Főiskolai hallgatók szakmai gyakorlatának vezetése.
  • Interaktív tábla gyakorlati alkalmazása, a benne rejlő lehetőségek kiaknázása.
  • Környezettudatos magatartás kialakítása, együttműködés az ÖKO munkacsoporttal.
  • Magatartási problémák javítása, nyugodt tanítási légkör biztosítása, esetmegbeszélések alkalmazása.
  • A nevelő és oktató munkán túl az iskola közösségi, kulturális életében való aktív szervező munka és részvétel.
  • Részvétel a pedagógusok önértékelésében, minősítésében.
  • Szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás.
  • Kapcsolattartás belső és külső partnerekkel.

Feladatok:

  • Szakmai munka
  • Bemeneti és kimeneti mérések elvégzése
  • Egyperces mérések folytatása
  • Mérési eredmények kiértékelése, rögzítése
  • Bemutató órák szervezése
  • Óralátogatások
  • Gyógypedagógus hallgatók fogadása
  • Tematikus hét szervezése (Digitális témahét)
  • Szakmai előadásokon való részvétel
  • Közreműködés az ÖKO iskolai programban
  • Pedagógus önértékelésben, minősítésben való részvétel
  • EFOP-3.1.6.-16-2017-00038 „Esély a jövőnkért, mert mi is létezünk!”
    A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése – Pályázatban való aktív részvétel
  • Boldogságóra program folytatása
  • Iskolai dokumentációk pontos, naprakész vezetése, elkészítése, átdolgozása
  • Naplók, anyakönyvek vezetése
  • Helyi tanterv alapján adott osztályhoz igazodó tanmenetek elkészítése
  • Egységes, tanulókhoz igazodó fejlesztési tervek kidolgozása
  • Magatartási problémák eredményesebb kezelése
  • Az intézmény házirendjének ismertetése és betartatása
  • Ügyeleti rendszer hatékony működtetése
  • Környezeti nevelés
  • A társas együttélés szabályainak megismerése, betartatása
  • Környezethez való pozitív viszony formálása, környezetvédő magatartás kialakítása
  • Esztétikus környezet iránti igény felkeltése
  • Rendszeres szakmai kapcsolat az iskolánkban működő munkaközösségekkel
  • Közös programok szervezése
  • Szakmai együttműködés
  • Közreműködés a témaheteken
  • Tehetséggondozás megvalósulása
  • Aktív közreműködés az iskolai versenyeken, vetélkedőkön
  • Pályázatok nyomon követése, lehetőségeinek kiaknázása: Bekapcsolódás városi, megyei versenyekbe: versmondó, rajz, stb.
  • Tehetségnapi fellépések előkészítése

Képek

Dátum: 2019. szeptember

Galéria

Intézményünk galériájában megtakintheti iskolai rendezvényeinket, foglalkozásainkat, ünnepségeinket...

Étkeztetés

Élelmezés szervező: Bordásné Radácsi Anikó, tel.: 06/30 304-67-23, Központi telefonszám és email: 52/414-356 (26-os mellék) etkezes@diminfo.hu

tovább...

Elérhetőség

Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.


tovább...