Tanulásban Akadályozottak alsó tagozata
Munkaközösség tagjai
- 1. osztály Kunkliné Szabó Szilvia
- 2.a osztály Bőde Katalin
- 2.b osztály Antalné Szép Éva
- 3. osztály Szabadosné Milány Ildikó
- 4.a osztály Kovács-Szabó Tímea
- 4.b osztály Csengeri Rita
Betanító pedagógusok
- Iklódiné Orosz Mónika (Etika/Hit és erkölcstan)
- Hajduné Tiliczky Márta (Ének-zene)
- Ficsóri Péter (informatika)
- Répási Márta (testnevelés)
- Koiné Czibere Gabriella (testnevelés)
A tanulásban akadályozottak alsó tagozatán sajátos nevelési igényű, gyermekek nevelése, oktatása, fejlesztése történik.
Fő feladatunk a tanulási és szociális képességek megalapozása, fejlesztése, a gyermekek komplex személyiségfejlődésének, egyéni adottságainak figyelembe vételével.
Pedagógiai tevékenységünk minden területén jelen van a differenciálás. Figyelembe vesszük a tanulóink egyéni képességeit, adottságait, személyiségét, sérülés specifikumát. Ennek megfelelően egyénre szabott feladatokkal lehetőséget teremtünk a legoptimálisabb fejlődésre, a felzárkóztatásra és a tehetséggondozásra.
A csoportmunkák során a gyengébb képességű tanulók játékosan tanulhatnak a jobb képességű társaik segítségével. Megtanulnak együtt dolgozni, együttműködni, egymást elfogadni. Kiegészítik egymás munkáját, ezáltal sikerélményhez jut minden csoporttag.
Tanulóink a Meixner féle dyslexia prevenciós módszerrel tanulnak írni, olvasni, amely maximálisan alkalmazkodik a gyermekek haladási üteméhez. Jellemzője az aprólékosan felépített tanagyag kis lépésekre lebontva, valamint visszatérő ismétlésekkel kiegészítve. Nagy hangsúlyt fektet a gyermekek pszichés, önbizalmi megerősítésére.
Módszerünk a játékos, gyakorlat központú ismeretszerzés, ahol a gyermek lelkiállapota felülírja adott esetben a tananyagot a csengetési rendet.
A Lépésről Lépésre program célja a gyermekek szociális és társas készségeinek, képességeinek fejlesztése. Lehetőséget teremt a gyermekek kölcsönös együttműködésére, egymás tiszteletére. A szabad órakeretek biztosítják a pedagógiai munkának a tanulók napi lelkiállapotához való igazodását.
Célok:
- Tanulóink személyiségfejlődésének segítése, pozitív életszemléletre való nevelés.
- Igazodjon el és illeszkedjen be közvetlen és tágabb környezetébe, ismeretei, képességei alapján.
- Alapvető képességek és alapkészségek cselekvésbe ágyazott fejlesztése,
gazdag élményanyag nyújtása az ismeretszerzéshez. - Alapvető kultúrtechnikák elsajátítása.
- A gyermekek játék- és mozgás iránti vágyának felkeltése.
- Egyénre szabott speciális képességfejlesztés (kooperatív tanulás, differenciálás, habilitáció).
- Általunk kidolgozott bemeneti-kimeneti mérések alkalmazása.
- A bemeneti mérések eredményeinek figyelembevételével egyéni fejlesztési tervek kidolgozása,
melynek segítségével a gyermekek fejlesztését eredményesebbé tehetjük. - Egyperces mérések alkalmazása magyar nyelv és irodalom, matematika tantárgyakból 2-3-4. évfolyamokon,
így követve a gyerekek folyamatos fejlődését. - Főiskolai hallgatók szakmai gyakorlatának vezetése.
- Interaktív tábla gyakorlati alkalmazása, a benne rejlő lehetőségek kiaknázása.
- Környezettudatos magatartás kialakítása, együttműködés az ÖKO munkacsoporttal.
- Magatartási problémák javítása, nyugodt tanítási légkör biztosítása, esetmegbeszélések alkalmazása.
- A nevelő és oktató munkán túl az iskola közösségi, kulturális életében való aktív szervező munka és részvétel.
- Részvétel a pedagógusok önértékelésében, minősítésében.
- Szülőkkel való folyamatos kapcsolattartás.
- Kapcsolattartás belső és külső partnerekkel.
Feladatok:
- Szakmai munka
- Bemeneti és kimeneti mérések elvégzése
- Egyperces mérések folytatása
- Mérési eredmények kiértékelése, rögzítése
- Bemutató órák szervezése
- Óralátogatások
- Gyógypedagógus hallgatók fogadása
- Tematikus hét szervezése (Digitális témahét)
- Szakmai előadásokon való részvétel
- Közreműködés az ÖKO iskolai programban
- Pedagógus önértékelésben, minősítésben való részvétel
- EFOP-3.1.6.-16-2017-00038 „Esély a jövőnkért, mert mi is létezünk!”
A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése – Pályázatban való aktív részvétel - Boldogságóra program folytatása
- Iskolai dokumentációk pontos, naprakész vezetése, elkészítése, átdolgozása
- Naplók, anyakönyvek vezetése
- Helyi tanterv alapján adott osztályhoz igazodó tanmenetek elkészítése
- Egységes, tanulókhoz igazodó fejlesztési tervek kidolgozása
- Magatartási problémák eredményesebb kezelése
- Az intézmény házirendjének ismertetése és betartatása
- Ügyeleti rendszer hatékony működtetése
- Környezeti nevelés
- A társas együttélés szabályainak megismerése, betartatása
- Környezethez való pozitív viszony formálása, környezetvédő magatartás kialakítása
- Esztétikus környezet iránti igény felkeltése
- Rendszeres szakmai kapcsolat az iskolánkban működő munkaközösségekkel
- Közös programok szervezése
- Szakmai együttműködés
- Közreműködés a témaheteken
- Tehetséggondozás megvalósulása
- Aktív közreműködés az iskolai versenyeken, vetélkedőkön
- Pályázatok nyomon követése, lehetőségeinek kiaknázása: Bekapcsolódás városi, megyei versenyekbe: versmondó, rajz, stb.
- Tehetségnapi fellépések előkészítése
Képek
Dátum: 2019. szeptember
Galéria
Intézményünk galériájában megtakintheti iskolai rendezvényeinket, foglalkozásainkat, ünnepségeinket...
Étkeztetés
Élelmezés szervező: Bordásné Radácsi Anikó, tel.: 06/30 304-67-23, Központi telefonszám és email: 52/414-356 (26-os mellék) etkezes@diminfo.hu
Elérhetőség
Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.
-
Székhely:
- Budai Ézsaiás utca 2. Telephely:
- Nagy Gál István u. 4.