SZAKMACSOPORT MUNKAKÖZÖSSÉG 2018/2019. TANÉV
Munkaközösség tagjai:
- Balázs Tünde (gyógypedagógus, közismereti tárgyak, osztályfőnök)
- Bodnár Hilda (gyógypedagógus, közismereti tárgyak)
- Csiszár Anikó (munkaközösség-vezető, tanár, gyakorlati tárgyak)
- Dancsó Éva (tanár, gyakorlati tárgyak)
- Gyapjasné Ferenczi Edit (gyógypedagógus, közismereti tárgyak, gyakorlati tárgyak, osztályfőnök)
- Kurilla Erzsébet (gyógypedagógus, közismereti tárgyak, osztályfőnök,)
- Nagyné Molnár Mónika (gyógypedagógus, közismereti tárgyak, osztályfőnök,)
- Kabainé Szabó Ildikó (gyógypedagógus, közismereti tárgyak, gyakorlati tárgyak osztályfőnök)
- Petőné Illés Erzsébet (gyógypedagógus, közismereti tárgyak, gyakorlati tárgyak, osztályfőnök)
- Szakál Judit (gyógypedagógiai középiskolai intézményegység-vezető)
Külső tagok: (gyógypedagógiai asszisztensek)
- Juhászné Végh Éva
- Molnárné Szilágyi Andrea
- Bökönyi Ambrus
- Börcsök Lajosné
- Hajdúné Kállai Hajnalka
- Kovácsné Nagy Zsuzsa
- Racsmányné Berke Mária (tanár, szakmai tantárgy)
A készségfejlesztő iskola bemutatás
9. és 10. évfolyamon a közismereti elméleti órákon praktikus ismereteket közvetítünk tanulóink számára, szükség szerint cselekvésbe ágyazottan.
Célunk, hogy tanulóink eddig elsajátított, pl.: az életkezdéshez, a pályaválasztáshoz kapcsolódó ismereteiket megerősítsük, a gyengébb vagy sérült funkciókat fejlesszük, kompenzáljuk, a felnőtt életben elérhető munkatevékenységek iránti motivációjukat felkeltsük, alakítsuk a gyakorlati tevékenységek elsajátításához szükséges kompetenciájukat, magatartásformáikat, és a gyakorlati képzés sikerét megalapozzuk. A tanulók így megismerik a gyakorlati évfolyamok munkatevékenységeit, felkészülnek a gyakorlati ismeretek és tevékenységek elsajátításának megkezdésére. Pedagógusaink kreativitását, szakmai tudását igazolják a saját készítésű szemléltető eszközök, feladatlapok, melyek biztosítják a tanulóink egyéni differenciálását.
11. és 12. évfolyamon a tanulócsoportok számára olyan gyakorlati modulok kiválasztása történik, melynek segítségével minél teljesebb körű felkészítést kapnak az iskola utáni felnőtt életben szükséges tevékenységek elsajátítására, azok ellátására, minél önállóbb gyakorlására, a praktikus készségek, a figyelem, a fegyelem, a pontosság, a türelem kialakítása.
Tanóráinkon változatos pedagógiai módszerek, terápiás eljárások, szemléltetést elősegítő eszközök alkalmazása és használata történik tanulásszervezés közben. (Pl.: páros és csoportmunka módszer alkalmazása, kooperatív technikák, IKT eszközök használata).
Gyakorlati modulok a 11-12. évfolyamon:
Háztartástan – életvitel
Ismerjék a háztartásban használt eszközök, gépek alkalmazási területeit és azokat tudják biztonságosan működtetni, rendeltetésszerűen használni. A tanulók legyenek képesek a takarítási, tisztítási, mosási munkafolyamatokhoz a megfelelő vegyszereket kiválasztani és azokat körültekintően használni. Alakuljon ki az igény az ápolt megjelenésre, a tiszta, rendezett és harmonikus környezetre, erősítse a környezettudatos szemléletet és magatartásformát.
Papírtermék-készítő
Alapfokú papírtermék készítő ismeretek elsajátítása, a praktikus tevékenységek elvégzéséhez. A tanuló legyen képes az egyszerűbb papírtermék készítő munkafolyamatok lehetőség szerinti önálló kivitelezésére.
Szövött-tárgy készítő
A szövéshez szükséges textilipari nyersanyagok és eszközök megismerése, adekvát használatának gyakorlása és elsajátítás. A képességek függvényében szövött használati tárgyak készítése, egyéni ötletek megvalósítása az alkotómunkában.
Kisegítő takarító
A tanulók munkavégzéshez kapcsolódó pozitív attitűdjének fejlesztése, és a felnőttkori munkavégzésre, a családi munkamegosztásban való részvételre való igényük kialakítása. A mindennapos élethelyzetekben megjelenő takarítói munka jellegű gyakorlati tevékenységek végzése, ismeretek nyújtása, és gyakorlási lehetőség biztosítása.,Megfelelően tudja használni a munkavégzéshez szükséges eszközöket. Megfelelően tudjon alkalmazkodni a különféle munkahelyi légkörökhöz, munkahelyi elvárásokhoz.
Agyagtárgy készítő
Használati termékek (háztartási- és dísztárgyak) előállítására, a fazekasságban betanított munkásként való közreműködés. Produktív munkavégzést megalapozó személyes, szociális és szakmai feladatok ellátása, megismerése. Az alkotótevékenység során szerzett én-kompetencia élmény által a pozitív önértékelés támogatása, az alkotásban rejlő elaborációs lehetőségek által az érzelmek és feszültségek feldolgozását.
Habilitációs célú munkavégzés integrált munkavégzésre nem képes tanulók részére
Megértetni a felnőtté válás és a munkavégzés „törvény- és életszerű” kapcsolatát. A tanulót lehetőségeinek függvényében ösztönözni az elmélyült, kitartó feladatvégzésre. Megismertetni a „munka világával”, illetve a saját munkalehetőségeivel, adottságaival, képességeivel, ezáltal hozzájárulni a reális énkép kialakításához. Fejleszteni a manuális tevékenységekben az eszközhasználatot, és a feladatok végrehajtásában az igényességet. A szociális készségeket fejleszteni iskolán belül végzett munkatevékenységeken keresztül.
Habilitációs célú munkavégzés integrált munkavégzésre képes tanulók részére
A tanulókat differenciáltan felkészíteni az iskola elvégzése utáni munkavégzésre. Segíteni abban, hogy gyakorlati, tapasztalati úton, saját élményen keresztül tudja kialakítani a munka értékének, a munkavégzés értelmének, funkciójának szerepét. Megtalálni a képességeinek és érdeklődésének leginkább megfelelő gyakorlati munkatevékenységet.
Felkészíteni a tanulókat arra, hogy mint munkavállaló, ismerjék meg azokat az elvárásokat, szabályokat, amelyekkel az iskola elvégzése után találkozhatnak. Elősegíteni, hogy a tanuló a nyílt munkaerő piacon (védett és normál munkahelyeken is) – egyéni megsegítés mellett – felnőttként munkát vállalhasson.
Textil-és fonalmentő
A tanulók részére a textil- és fonalmentő tevékenységek bemutatása, megtanítása, gyakorlása, a szükséges készségek elsajátítása és önálló – részben önálló alkalmazása. Olyan szakmai elméleti és gyakorlati felkészültségű szakemberek képzése, akik képesek ellátni textil és fonal feldolgozással kapcsolatos egyszerűbb munkatevékenységeket, munkaköröket.
Csiszár Anikó
Munkaközösség-vezető
2019. szeptember 10.
Dátum: 2019. szeptember
Galéria
Intézményünk galériájában megtakintheti iskolai rendezvényeinket, foglalkozásainkat, ünnepségeinket...
Étkeztetés
Élelmezés szervező: Bordásné Radácsi Anikó, tel.: 06/30 304-67-23, Központi telefonszám és email: 52/414-356 (26-os mellék) etkezes@diminfo.hu
Elérhetőség
Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.
-
Székhely:
- Budai Ézsaiás utca 2. Telephely:
- Nagy Gál István u. 4.