Komplex Egészségnevelő Munkaközösség

Munkaközösség tagjai

  • Csató Judit (földrajz-testnevelés szakos tanár, rekreációszervező és egészségfejlesztő pedagógus, okleveles testnevelő tanár)
  • Dókáné Nagy Ildikó (oligofrénpedagógia-szurdopedagógia szakos gyp. tanár, pedagógiai szakpszichológus, tankerületvezetői szakvizsga, Ayres terapeuta)
  • Dr. Bartháné Dr. Kmetty Éva (pszichológus, szakpszichológus család-és párkapcsolati tanácsaadó sp., mentálhigiénikus, szociális szakvizsga, közoktatás vezetői ped. szakvizsga)
  • Gál Imre (szociálpedagógus, tanulásban akadályozott szakos gyógypedagógus)
  • Koiné Czibere Gabriella (okleveles testnevelő tanár, földrajz-testnevelés szakos tanár)
  • Nyolcas Anikó (szociálpedagógus, tanulásban és értelmileg akadályozott szakos gyógypedagógus)
  • Répási Márta (általános iskolai tanító, testnevelés szakkollégiummal)
  • Sztancs Gáborné (óvodapedagógus, értelmileg akadályozott szakos gyógypedagógus, kommunikáció és beszédfejlesztő pedagógus szakvizsga, logopédia szakos gyógypedagógus,)
  • Tóthné Dékány Anikó (szociálpedagógus, általános iskolai tanítószakvizsgázott pedagógus mentálhigiénés specializációval)

Területeink

A komplex egészségnevelő munkaközösség az alábbi területeket öleli fel:

  • beszéd-és nyelvi kommunikáció csoport
  • terápiás csoport
  • sport-és mozgás csoport
  • szociális csoport

Céljaink

  • intézményi szinten a tanulás folyamat megsegítése, az egészséges személyiségfejlődés támogatása a különböző terápiás eljárásokkal, prevenciós programokkal
  • együttműködés elősegítése a társas kapcsolatokban – kifejezett hangsúlyt fektetve a gyermekek együttműködő készségének fejlesztésére
  • önismeret fejlesztése, pozitív, egészséges önértékelés kialakítása (személyes erősségek, szükségletek felismerése, nehézségek, problémák azonosítása)
  • személyes képességek kibontakoztatásának segítése
  • speciális, preventív programok szervezése, szervezésének segítése (tehetségprogramok, együttműködést elősegítő programok)
  • beilleszkedési nehézségek korrigálása
  • az önbizalom fejlesztése, a fiatalok sikerélményhez juttatása az egészséges életmódra nevelésen és a sportoláson keresztül

Feladataink

  • egyéni konzultációk gyermekek, szülők és pedagógusok számára
  • csoportos foglalkozások az önismeret, a társas készségek, az együttműködés, csoportkohézió, beszédhibák, nyelvi zavarok javítása, fejlesztésének érdekében
  • megfigyelés osztályokban, osztályfelmérések végzése
  • krízistanácsadás
  • prevenciós tevékenységek
  • együttműködés közvetlen és közvetett intézményi partnereinkkel (intézményi vezetőkkel, pedagógusokkal, tanulókkal, szülőkkel, pedagógiai szakszolgálat szakembereivel, gyermekvédelmi szakemberekkel…stb.)

Célcsoport

  • az intézmény tanulói, szülők
  • intézmény pedagógusai
  • nevelő-oktató munkát segítők

Értékelés, várt eredmények

  • intézményi szintű szakmai együttműködés erősödése a gyermekek fejlesztési folyamatában
  • az egyéni magatartási, tanulási, fejlődési lemaradások okainak feltárásával eredményesebb beavatkozás a nehézségek csökkentésében
  • a komplex egészségnevelési megközelítés (testi- lelki egészség) érvényesülése az iskolai nevelő-oktató munkában
  • a pedagógusok mentális jó(l)létének erősítése
  • megvalósuljon a szabadidő hasznos, aktív eltöltése
  • a sport, a mozgás tevékenységének beépülése a mindennapokba

Dátum: 2017-02-22 14:48

Bemutatkozás

Debrecenben az 1908/1909-es tanévben kezdte meg működését az első kisegítő iskola 11 elsős és 10 másodikos tanuló beiskolázásával...

tovább...

Tagozatok

Az intézmény a középsúlyos értelmi akadályozott tanulók gyógypedagógiai fejlesztésének egyik bázisintézménye lett.............

tovább...

Elérhetőség

Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.


tovább...