Felkészülést segítő pedagógusok és kollégiumi nevelők munkaközössége

Munkaközösség tagjai:

A felkészülést segítő pedagógusok és kollégiumi nevelők munkaközössége a 2019/2020 – as tanévben alakult meg.
Jelenleg 18 napközis és 5 kollégiumi csoport működik, melynek feladatait 15 pedagógus látja el.

  • Ádám Gabriella – kollégiumi nevelőtanár
  • Beke Margó – kollégiumi nevelőtanár
  • Bicskeyné Káli Ildikó- felkészülést segítő pedagógus
  • Csutak Valentina – felkészülést segítő pedagógus
  • Dr. Nagyné Bartha Valéria. – felkészülést segítő pedagógus
  • Dr. Nagyné Borbély Márta – felkészülést segítő pedagógus
  • Fogarasiné Bányai Erika – felkészülést segítő pedagógus
  • Györgyné Ócs Angéla – kollégiumi nevelőtanár
  • Jámbor-Madai Orsolya- felkészülést segítő pedagógus
  • Karpácsné Vig Monika – felkészülést segítő pedagógus
  • Kiszely György- kollégiumi nevelőtanár
  • Kovácsné Bárány Rita – felkészülést segítő pedagógus
  • Kurdits Mónika – felkészülést segítő pedagógus
  • Nagy István- kollégiumi nevelőtanár
  • Némethné Humenyik Ildikó- felkészülést segítő pedagógus

Feladatai:

Iskolánkban a délutáni felkészülésben folyó nevelés-oktatás célját, tartalmát a hatályban lévő közoktatási törvény rendelkezései, a pedagógiai program, a helyi tanterv határozza meg, kiegészítve sajátosságainkból adódó feladatokkal. A délutáni oktatást segítő munka, kulcsfontosságú része az iskolai tevékenység egészének, a nevelőmunkát egészíti ki. A napközi alapvető feladata, hogy szervezett formában biztosítsa az eredményes, nyugodt tanuláshoz illetve a szabadidő hasznos, változatos eltöltéséhez szükséges feltételeket; tevékenységével járuljon hozzá a tanulók autonóm személyiségének kibontakozásához. Biztosítson olyan körülményeket, melyek által a gyermekek megtapasztalhatják a közösséghez tartozás élményét.
A délutáni munkánk során továbbá érvényesül az is, hogy fel kell készítenünk tanítványainkat az egész életen át tartó tanulásra, a társadalmi életben való aktív részvételre, meg kell tanítanunk őket a környezet védelmére, egészségi állapotuk, és életminőségük megőrzésére, javítására, a kulturális javak iránti igényük kialakítására és fenntartására, meg kell tanítanunk őket a szolidaritásra és együttműködésre, toleranciára, felelősségvállalásra, képessé kell tennünk őket az önálló életvezetésre. A délután hagyományos funkciói mellett tevékenységünk minden színterén igyekszünk kiegyenlíteni az esélyeket, megszüntetni a szociális körülmények különbözőségéből adódó hátrányokat.
Az egyéni bánásmódot mindig figyelembe véve segítjük az iskolában folyó oktató-nevelő munkát. Módszertani kultúránkat folyamatosan fejlesztve végezzük mindennapi tevékenységünket; építünk a pedagógiai kreativitásra és újításra. Munkaközösségünk arra törekszik, hogy a napközis délutánok során eltöltött időt a gyerekek hasznosan és kellemesen töltsék, ezért igyekszünk számukra változatos tevékenységeket, programokat szervezni. A diákoknak lehetőségük van különböző szakkörök közül választani: életvitel, informatika, játék, lego, mese, sport, rajz. Külön hangsúlyt fektetünk iskolánk hagyományainak ápolására, az ünnepeinkről, jeles napokról történő megemlékezésre, a termek ill. emeleti faliújságok díszítésére az aktuális évszaknak megfelelően. A délutánok szerves részét képezi a tanulmányi feladatok elvégzése is.

A mindennapi kulturális-, manuális-, játék- és sporttevékenységeken kívül ebben a tanévben a következő programokkal tettük/tesszük változatosabbá a délutánokat:

  • „Évindító”program
  • Szent Márton legenda-hagyományőrzés
  • Sportvetélkedő az egészség jegyében
  • Mikulás – parti
  • Adventi kézműves játszóház
  • Szavalóverseny
  • Farsang
  • Március 15-ei műsor
  • Happy hét
  • Húsvéti kézműves játszóház
  • Illemtan vetélkedő
  • Pünkösdi király – királynéválasztás
  • Pedagógusnap

Szakköri foglalkozások és vezetőik:

  • Életvitel szakkör – Györgyné Ócs Angéla, Kurdits Mónika
  • Foci szakkör: Hornyák Tibor (Szerda: 1630 – 1830)
  • Furulya szakkör – Bicskeyné Káli Ildikó
  • Gitár szakkör – Fogarasiné Bányai Erika
  • Hagyományőrző szakkör – Némethné Humenyik Ildikó
  • Játék szakkör – Jámbor -Madai Orsolya
  • Kézműves szakkör – Dr. Nagyné Bartha Valéria
  • Lego szakkör – Ficsóri Péter, Szolnoki Levente
  • Mese szakkör – Karpácsné Vig Monika, Beke Margó
  • Öko kreatívan – Kovácsné Bárány Rita
  • Papír termékkészítő szakkör – Dr. Nagyné Borbély Márta
  • Rajz szakkör – Csutak Valentina
  • Sport szakkör – Kiszely György
  • Zene szakkör – Ádám Gabriella
  • Zsinórlabda szakkör – Nagy István

Kollégium bemutatása, feladatai:

A kollégium szervezeti és szakmai tekintetben önálló intézményegység. Alapfeladata azon tanulók elhelyezésének biztosítása, akik tanulmányaikat lakhelyükön nem tudják folytatni, illetve családi, szociális körülményeik ezt állandó lakhelyükön nem teszik lehetővé. A kollégium a pedagógiai környezet biztosításával elősegíti a társadalmi szerepek tanulását, a diákok önszerveződése során kialakuló kisközösségekben a közösségi együttélés, az önkormányzó képesség, a döntés és felelősség, a konfliktuskezelés demokratikus technikáinak megismerését, gyakorlását. Kollégiumunk a nevelési folyamatban figyelmet fordít a társadalmilag elfogadott közösségi szokások és minták közvetítésére, a szociális készségek – empátia, tolerancia, kooperáció, konfliktuskezelés, kommunikációs és vitakultúra, szervezőkészség – fejlesztésére. Segíti a közösségi együttélés szabályainak elsajátítását. Tevékenysége során kiegészíti a családi és iskolai nevelést, egyben szociális ellátást, biztonságot és érzelmi védettséget nyújt. Sajátos, hatékony támogatást nyújt a sikeres társadalmi beilleszkedéséhez. Segíti a tanulókat a hátrányok leküzdésében, esélyeket teremt, biztosítja az integrációt. Emellett fontosnak tartjuk a kulturális és hátránykompenzációt, esélyteremtést, hátrányos helyzetűek esélyeinek növelése a tudáshoz jutásban, pozitív irányba befolyásoljuk a tanulók szociális (közösségi, együttélési) készségeiket, értékrendjüket és az együttélés során adódó konfliktusok megoldására alkalmazott eljárásaikat.

Munkaközösségünk megpróbál egy iskolai nap után a tanulók számára érdekes, kellemes ugyanakkor hasznos tevékenységeket, programokat szervezni. Vannak kötelezően beépített tematikus foglalkozások, melyek megvalósítása hétfői napokon történik:

  • Tanulás tanítása
  • Erkölcsi nevelés
  • Nemzeti öntudat, hazafias nevelés
  • Állampolgárságra, demokráciára nevelés
  • Az önismeret és társas kulturára nevelés
  • Családi életre nevelés
  • Testi és lelki egészségre nevelés
  • Felelősségvállalás másokért, önkéntesség
  • Fenntarthatóság, környezettudatosság
  • Pályaorientáció
  • Gazdasági és pénzügyi nevelés
  • Médiatudatosságra nevelés

A kötelező foglalkozások mellett kötetlenebb szakkörökön is részt vehetnek a diákok:sport, kézműves, helyismereti séta, életvitel klub. A kollégiumunk hagyományainak ápolása, ezek fejlesztése és bővítése, valamint a kollégium jó hírnevének megőrzése, öregbítése a kollégiumi közösség minden tagjának érdeke. A tanév során a következő hagyományos programokat rendezzük meg:

  • Ismerkedési est
  • Szüreti mulatság Mihálynapi vásárral
  • Mikulás – szinteken
  • Karácsonyi ünnepség
  • Farsang
  • Happy hét
  • Illemtani játékos feladatok
  • Pünkösdi király, királyné választás
  • Kollégiumi záró buli

Dátum: 2019. szeptember

Galéria

Intézményünk galériájában megtakintheti iskolai rendezvényeinket, foglalkozásainkat, ünnepségeinket...

Étkeztetés

Élelmezés szervező: Bordásné Radácsi Anikó, tel.: 06/30 304-67-23, Központi telefonszám és email: 52/414-356 (26-os mellék) etkezes@diminfo.hu

tovább...

Elérhetőség

Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.


tovább...