Fejlesztő iskolai munkaközösség
Munkaközösség tagjai
- Balla András (gyógypedagógus)
- Dalmadi-Nagy Anikó (gyógypedagógus, munkaközösség vezető)
- Gábor Judit (gyógypedagógus)
- Gulyás Róza (gyógypedagógus)
- Gyollainé Ürmös Gyöngyi (gyógypedagógus)
- Milbik Mária (gyógypedagógus)
- Nagy Enikő (gyógypedagógus)
- Nagy Margit (gyógypedagógus)
- Polgárné Kovács Katalin (gyógypedagógus)
- Szamosköziné Simon Erzsébet (gyógypedagógus)
- Fekete Lajosné (gyógypedagógiai asszisztens, gyógymasszőr)
- Harmati Ilona (gyógypedagógiai asszisztens)
- Kertészné Gerstmayer Cecília (gyógypedagógiai asszisztens, gyógymasszőr)
- Kovács Rozina (gyógypedagógiai asszisztens, szakápoló)
- Kovács Sándorné (gyógypedagógiai asszisztens)
- Szabóné Buday Ildikó (gyógypedagógiai asszisztens, gyógymasszőr)
- Szabóné Ilyés Mária (gyógypedagógiai asszisztens, ápolónő)
- Zombori Melinda (gyógypedagógiai asszisztens)
Céljaink
- A fejlesztő iskola szakmai munkája álljon összefüggésben a Rehabilitációs Programban és a Szakmai Protokollban megfogalmazott szempontokkal, eljárásrenddel
- Szakmai fejlődés, módszertani sokszínűség
- Pontos adatszolgáltatás, naprakész dokumentációk
- A fejlesztő iskolai nevelés-oktatásban részt vevő tanulók számára képességfelmérő pedagógiai mérőeszközök használata, a használatban lévő mérések felülvizsgálata
- Nyugodt, a gyerekek speciális szükségleteinek megfelelő nevelési-gondozási feltételek biztosítása
- A fejlesztő iskolai nevelés-oktatás hangsúlyos megjelenése az intézményegységek közötti együttműködésben
- Az iskolai közösségbe való mind teljesebb beilleszkedés, az iskolai-és iskolán kívüli köztudatban való aktív jelenlét
- A lehetőség szerinti legnagyobb tanulói önállóság elérése
Feladataink
- A protokoll gyakorlati alkalmazása, a szükséges korrekciók beépítése
- Individuális képességekre szabott csoportos és egyéni fejlesztések megtartása nagyfokú differenciálással, személyre szabott terápiákkal
- A továbbképzéseken, tanfolyamokon, belső szakmai képzéseken részt vett kollégák ismereteinek megosztása, és azok beépítése a mindennapi gyakorlatba
- A hospitálások, bemutató foglalkozások tapasztalatainak feldolgozása, valamint belső használatra tervezett videofelvételek elemzése
- Az alternatív és augmentatív kommunikációs eszközök, valamint az infokommunikációs eszközök alkalmazása a fejlesztés különböző területein
- Ismerkedés változatos terápiás eljárásokkal: állatasszisztált terápiákkal, SNOZELEN terápiával
- Csoportos- és egyéni fejlesztő naplók pontos és naprakész vezetése,
- A tanmenetek, egyéni fejlesztési tervek kidolgozása, anyakönyvek, dokumentációk elkészítése határidőre,
- Mérések elkészítése, értékelések szakszerű kiértékelése határidőkre
- Tanulói portfólió készítése
- Szakértői kontrollvizsgálatok figyelemmel kísérése
- Korszerű diagnosztikai mérések, értékelések alkalmazása, új mérési lehetőségek megismerése, szükség szerint átdolgozása
- A bemeneti- és az év végi mérések eredményeinek kiértékelése, rögzítése, azok beépítése a tervező munkába.
- Szoros szakmai együttműködés a Mérés, Értékelés és Minősítés Munkacsoporttal
- A tanulók testi- érzékszervi- és szociális képességeinek kibontakoztatásáért, valamint a pedagógusok és nevelők alapvető szakmai igényeinek teljesítése érdekében törekedni kell a minimális tárgyi és személyi feltételek biztosítására, illetve a lehetőségek felkutatására
- A csoporton belüli napirend és szokásrend kialakítása és következetes működtetése
- A nevelési- oktatási- gondozási gyakorlatunk továbbadása folyamatos szakmai párbeszéddel, nyílt munkaközösségi foglalkozásokkal, bemutató órákkal
- Felelős nevelői attitűd és példaértékű munkamorál megvalósítása
- Szoros kapcsolattartás az iskolai munkaközösségekkel, DSZSZK-val, VSZSZ-szel és a gyámüggyel
- Az intézményi programokban minél nagyobb létszámmal való megjelenés
- Aktív részvétel a tematikus heteken, iskolai megemlékezéseken, ünnepségeken
- A diákönkormányzat munkájának segítése felnőtt kapcsolattartó közreműködésével
- Kapcsolattartás az iskola újság szerkesztőivel
- Munkaközösségünk tevékenységéről szóló rövid dokumentumfilm elkészítése és bemutatása
- Részvétel a témahéten
- Feladatbank készítése
- Hagyományépítés, közösségépítés témahónapok, ünnepek, közös programok szervezésével
- Környezet tudatos magatartás kialakítása a szelektív hulladékgyűjtés megismerésével, és a növények ápolásával, gondozásával kapcsolatos tapasztalatszerzéssel, valamint a szűkebb-tágabb környezet folyamatos megtapasztalásával
Dátum: 2019. szeptember
Galéria
Intézményünk galériájában megtakintheti iskolai rendezvényeinket, foglalkozásainkat, ünnepségeinket...
Étkeztetés
Élelmezés szervező: Bordásné Radácsi Anikó, tel.: 06/30 304-67-23, Központi telefonszám és email: 52/414-356 (26-os mellék) etkezes@diminfo.hu
Elérhetőség
Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.
-
Székhely:
- Budai Ézsaiás utca 2. Telephely:
- Nagy Gál István u. 4.