Fejlesztő iskolai munkaközösség

Munkaközösség tagjai

  • Balla András (gyógypedagógus)
  • Dalmadi-Nagy Anikó (gyógypedagógus, munkaközösség vezető)
  • Furcsik Csilla (gyógypedagógus)
  • Gábor Judit (gyógypedagógus)
  • Gulyás Róza (gyógypedagógus)
  • Kabainé Szabó Ildikó (gyógypedagógus)
  • Gyollainé Ürmös Gyöngyi (gyógypedagógus)
  • Matkóné Nagy Anna (gyógypedagógus)
  • Nagy Enikő (gyógypedagógus)
  • Polgárné Kovács Katalin (gyógypedagógus)
  • Szabó Elvira (gyógypedagógus)
  • Szamosköziné Simon Erzsébet (gyógypedagógus, Minőség biztosítási munkacsoport vezetője)
  • Fekete Lajosné (gyógypedagógiai asszisztens, gyógymasszőr)
  • Gelányiné Rózsa Ibolya (gyógypedagógiai asszisztens)
  • Illés Enikő (gyógypedagógiai asszisztens)
  • Kertészné Gerstmayer Cecília (gyógypedagógiai asszisztens)
  • Kovácsné Madarász Veronika (gyógypedagógiai asszisztens)
  • Kovács Sándorné (gyógypedagógiai asszisztens)
  • Mikecz Julianna (gyógypedagógiai asszisztens, gyógymasszőr)
  • Privigyeiné Becskereki Zsuzsa (gyógypedagógiai asszisztens)
  • Takács Lászlóné (gyógypedagógiai asszisztens)
  • Zombori Melinda (gyógypedagógiai asszisztens)
  • Zsákai Gyuláné (gyógypedagógiai asszisztens)

Céljaink

  • A fejlesztő iskola szakmai munkája álljon összefüggésben a Rehabilitációs Programban és a Szakmai Protokollban megfogalmazott szempontokkal, eljárásrenddel
  • Szakmai fejlődés, módszertani sokszínűség
  • Pontos adatszolgáltatás, naprakész dokumentációk
  • A fejlesztő iskolai nevelés-oktatásban részt vevő tanulók számára képességfelmérő pedagógiai mérőeszközök használata, a használatban lévő mérések felülvizsgálata
  • Nyugodt, a gyerekek speciális szükségleteinek megfelelő nevelési-gondozási feltételek biztosítása
  • A fejlesztő iskolai nevelés-oktatás hangsúlyos megjelenése az intézményegységek közötti együttműködésben
  • Az iskolai közösségbe való mind teljesebb beilleszkedés, az iskolai-és iskolán kívüli köztudatban való aktív jelenlét
  • A lehetőség szerinti legnagyobb tanulói önállóság elérése

Feladataink

  • A protokoll gyakorlati alkalmazása, a szükséges korrekciók beépítése
  • Individuális képességekre szabott csoportos és egyéni fejlesztések megtartása nagyfokú differenciálással, személyre szabott terápiákkal
  • A továbbképzéseken, tanfolyamokon, belső szakmai képzéseken részt vett kollégák ismereteinek megosztása, és azok beépítése a mindennapi gyakorlatba
  • A hospitálások, bemutató foglalkozások tapasztalatainak feldolgozása, valamint belső használatra tervezett videofelvételek elemzése
  • Az alternatív és augmentatív kommunikációs eszközök, valamint az infokommunikációs eszközök alkalmazása a fejlesztés különböző területein
  • Ismerkedés változatos terápiás eljárásokkal: állatasszisztált terápiákkal, Delacato- mozgásterápiával
  • Csoportos- és egyéni fejlesztő naplók pontos és naprakész vezetése,
  • A tanmenetek, egyéni fejlesztési tervek kidolgozása, anyakönyvek, dokumentációk elkészítése határidőre,
  • Mérések elkészítése, értékelések szakszerű kiértékelése határidőkre
  • Tanulói portfólió készítése
  • Szakértői kontrollvizsgálatok figyelemmel kísérése
  • Korszerű diagnosztikai mérések, értékelések alkalmazása, új mérési lehetőségek megismerése, szükség szerint átdolgozása
  • A bemeneti- és az év végi mérések eredményeinek kiértékelése, rögzítése, azok beépítése a tervező munkába.
  • Szoros szakmai együttműködés a Mérés, Értékelés és Minősítés Munkacsoporttal
  • A tanulók testi- érzékszervi- és szociális képességeinek kibontakoztatásáért, valamint a pedagógusok és nevelők alapvető szakmai igényeinek teljesítése érdekében törekedni kell a minimális tárgyi és személyi feltételek biztosítására, illetve a lehetőségek felkutatására
  • Az új fejlesztő iskolai telephely (Nagy Gál István telephely) birtokba vétele, minél hamarabb történő megszokása
  • A csoporton belüli napirend és szokásrend kialakítása és következetes működtetése
  • A nevelési- oktatási- gondozási gyakorlatunk továbbadása folyamatos szakmai párbeszéddel, nyílt munkaközösségi foglalkozásokkal, bemutató órákkal
  • Felelős nevelői attitűd és példaértékű munkamorál megvalósítása
  • Szoros kapcsolattartás az iskolai munkaközösségekkel, FEI-vel, VSZSZ-szel és a gyámüggyel
  • Az intézményi programokban minél nagyobb létszámmal való megjelenés
  • Aktív részvétel a tematikus heteken, iskolai megemlékezéseken, ünnepségeken
  • A diákönkormányzat munkájának segítése felnőtt kapcsolattartó közreműködésével
  • Kapcsolattartás az iskola újság szerkesztőivel
  • Munkaközösségünk tevékenységéről szóló rövid dokumentumfilm elkészítése és bemutatása
  • Részvétel a témahéten
  • Feladatbank készítése
  • Hagyományépítés, közösségépítés témahónapok, ünnepek, közös programok szervezésével
  • Környezet tudatos magatartás kialakítása a szelektív hulladékgyűjtés megismerésével, és a növények ápolásával, gondozásával kapcsolatos tapasztalatszerzéssel, valamint a szűkebb-tágabb környezet folyamatos megtapasztalásával

Dátum: 2017-02-22 14:47

Bemutatkozás

Debrecenben az 1908/1909-es tanévben kezdte meg működését az első kisegítő iskola 11 elsős és 10 másodikos tanuló beiskolázásával...

tovább...

Tagozatok

Az intézmény a középsúlyos értelmi akadályozott tanulók gyógypedagógiai fejlesztésének egyik bázisintézménye lett.............

tovább...

Elérhetőség

Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.


tovább...