ÉAI Munkaközösség
Munkaközösség tagjai:
- Baráth Gyuláné
- Beke Margit
- Berkes Bernadett
- Bíróné Czirják Erzsébet
- Csobolyóné Balázs Anita
- Dr. Nagyné Borbély Márta
- Fekete Erzsébet
- Fogarasiné Bányai Erika
- Gődény Edit
- Hutóczki Szabó Zsuzsanna
- Illésné Szakoly Erika
- Jóbi Ilona
- Kézi Zsuzsanna
- Kiszely György
- Kovácsné Bárány Rita
- Nyolcas Anikó
- Tarr Tímea
- Tóth Katalin
- Tóthné Mile Krisztina
- Varga Andrea
- Viskiné Láda Erzsébet
- Vörösmarti Olíviaó
Céljaink
- Gyermekközpontú szemlélettel a sérült gyermek személyiségfejlődésének segítése.
- Tanítványainkat saját képességeikhez és adottságaikhoz igazodva a legteljesebb mértékben készítsük fel a társadalmi beilleszkedésre.
- A kommunikációs és szocializációs képességek hangsúlyozott fejlesztése járuljon hozzá az iskola befejezés utáni adott életközegben.
- A tanulók életéhez adott közvetlen segítségnyújtással társadalmi integrálódásuk elő készítése, felkészítésük elemi munkavégzésre.
- Olyan iskolai életközeg kialakítása, melyben lehetővé válik a fogyatékos gyermek testi-lelki harmóniájának megteremtése, önállóságra törekvése
- Pozitív attitűd kialakítása a mindennapi környezetvédelem iránti tágabb és szű kebb környezetükben.
- Kortárscsoportok közötti kapcsolat elősegítése.
- Az iskolaközösség külső és belső kapcsolatrendszer ének gazdagítása a szabadidő hasznos eltöltésének biztosítása.
- Az emberi, társas kapcsolatok erősítése, új kapcsolatok kialakításának
- elősegítése. A kortárscsoportok befolyásoló szerepének tisztázása, hangsúlyozása.
- Az emberek személyiségi jogainak tisztelete, előítéletektől mentes szemlélet kialakítása.
- Megfelelő kommunikációs és együttműködési készség és képesség kialakítása. A kölcsönös egymásra figyelés fontosságának megértése.
- Saját vélemény kifejezésre juttatása, érdekek ütköztetésének helyes módjai – konfliktuskezelési technikák kialakítása, fejlesztése.
- A különféle iskolai tanulói közösségek megszervezése, nevelői irányítása.
- Az iskolai élet egyes területeihez (tanórákhoz, tanórán kívüli tevékenységekhez) kapcsolódó tanulói közösségek életének tudatos, tervszerű nevelői fejlesztése.
- A tanulói közösségek tevékenységének megszervezése.
- A tanulók a közösség által szervezett tevékenységekbe kapcsolódjanak be, azokban aktívan vegyenek részt.
- Az iskolai közösség egyéni arculatának, hagyományainak kialakítása.
- A tanulói közösségre jellemző, az összetartozást erősítő erkölcsi, viselkedési normák, formai keretek és tevékenységek rendszeressé válásának kialakítása, ápolása.
- Magatartás problémák kezelése, szokások kialakítása, rögzítése aktív részvétel során.
- Egyén-társadalom közötti kapcsolatok fejlesztése, iskolai és egyéb közösségben való helyes viselkedésformák kialakítása.
- Kommunikációs kultúra fejlesztése, amely alapját képezi az egyén szocializációjának, társadalmi érintkezésének.
- Szabadidő helyes, kulturált eltöltése, megfelelő tevékenységválasztás. A szabadidő el- töltés lehetőségeinek, a kínálatnak az állandó gazdagítása, a közösség iránti szükséglet kielégítése.
Feladataink
- A természeti, az épített, a társadalmi környezet fenntarthatósága érdekében szükséges magatartásminták, ismeretek, értékek, életviteli szokások megtanítása, kialakítása.
- Módszertani munkánk, nevelési-oktatási gyakorlatunk tovább fejlesztése, gazdagítása, elterjesztése. Újabb módszerek, jó gyakorlatok megismerésével, alkalmazásával.
- Átdolgozott helyi tanterv beépítése a tartalmi munkába, alkalmazása tagozatunkon.
- Továbbképzésen, tanfolyamon részt vett kollegák beszámolója alapján a tapasztalatok beépítése a mindennapi munkába.
- Törvényi változások figyelemmel kísérése, beépítése a mindennapi munkánkba.
- A pedagógus életpálya modell megismerése.
- A szabadtanulás, Montessori elemeinek beépítése a Helyi tantervbe és a mindennapi munkánkba.
- Fejlesztő eljárások alkalmazása.
- Szakszerű, osztályhoz adaptált tanmenetek elkészítése.
- Folyamatos szakmai párbeszédek, építő kritikák alkalmazása.
- Belső szakmai fejlődés minél szélesebb körű megvalósítása.
- Élmény alapú, tevékenységközpontú, érzékenyítő, interaktív módszerek elterjesztése.
- IKT eszközök sokoldalú alkalmazásának elterjesztése, serkentése a pedagógusok körében.
- Az intézményegységek partneri együttműködése.
- A gyerekek aktívabb bevonása a saját programjaik szervezésébe.
- A közösségbe való beilleszkedés elősegítése.
- Általános emberi értékek, társadalmi normák elsajátítása és betartása.
- Diagnosztikai felmérések a tanév elején, záró tantárgyi mérések a tanév végén.
- Mérési-értékelési rendszerünk egységesítése, véglegesítése.
- Az iskola sportéletének fejlesztése, a fizikai állapot és állóképesség mérése, elemzése.
- Tehetséggondozás:- komplex tanulmányi versenyre felkészítés.
- Képesség-, készség szinten, tehetséges gyerekek felkarolása, segítése, támogatása.
- Kooperatív tanítási-tanulási módszerek, differenciált oktatási formák alkalmazása.
- A központi tanulói és alkalmazotti adatbázis naprakész működtetésének segítése.
- A pedagógus adatszolgáltatás (tervezés, értékelések, beszámolók, …) hatékony működtetése.
- Az iskolai vagyonvédelmet szem előtt tartó felelős nevelői és tanulói magatartás kialakítása.
- A szervezeti kultúra elemeinek (ünnepségek, köszöntések,…) biztosítása.
- Iskolai marketing biztosítása
- Események dokumentálása.
- Iskolaújság működtetésében tevékeny közreműködés
- Hospitálások, esetmegbeszélések.
- Környezettudatosságra nevelés. ÖKO iskolai programok szervezése.
- Kapcsolatépítés lehetőségeinek felkutatása, ápolása, külső partnerekkel.
- Szülőkkel való kapcsolattartás erősítése.
- Együttműködés más munkaközösségekkel, intézményekkel.
- Gyógypedagógiai, főiskolai hallgatók gyakorlatának irányítása, segítése.
Dátum: 2019. szeptember
Galéria
Intézményünk galériájában megtakintheti iskolai rendezvényeinket, foglalkozásainkat, ünnepségeinket...
Étkeztetés
Élelmezés szervező: Bordásné Radácsi Anikó, tel.: 06/30 304-67-23, Központi telefonszám és email: 52/414-356 (26-os mellék) etkezes@diminfo.hu
Elérhetőség
Debreceni Bárcszi G. EGYMI
4024 Debrecen, Budai Ézsaiás utca 2.
-
Székhely:
- Budai Ézsaiás utca 2. Telephely:
- Nagy Gál István u. 4.